CVIČENÍ K NOVOLUNÍ VE VÁHÁCH

Hezký sobotní den! Tak jak prožíváte dnešní Novoluní? Doufám, že lépe než já 😁. To, že již odmalička na mě veškeré denní lunární energie mají velký vliv jsem si již skoro zvykla, na co jsem si ale pořád nezvykla jsou energeticky silná Novoluní a Úplňky. Tam bych ten vliv klidně zmírnila.😁 Nicméně, abych tu svou očistu neměla jen pro sebe, vypíšu Vám pár praktických cvičení, které Vám mohou pomoci zvýšenou energii uplatnit dobrým směrem.


Jak už jsem se zmiňovala v posledním článku, aktuálně nám probíhá Novoluní ve znamení vztahových Vah. Téma vztahy, rovnováha, harmonie nebo také spravedlnost stojí v popředí a mohou kolem nás poslední dny neustále kroužit.


Co se po nás vlastně tyto dny chce?

Na co se máme přesně zaměřit?

Jak svou energii můžeme dobře uplatnit?



Ono mluvit nebo psát o vztazích není totéž jako je prožívat. Můžete si přečíst milon rad, ale pokud je nezačneme do svého života aplikovat, změna se dít nebude. Mnoho lidí čte milion knih, přikyvuje, když jim někdo skrze slova popisuje stejné prožitky a pocity, ale zůstane to bohužel jen u přikyvování. Práci, která se po nás chce, za nás autor článků či knihy neudělá, ta už je na nás a právě v tomhle bodě ztroskotává většina lidí. Co si budeme povídat, lenost je přirozená lidská vlastnost a někdy je opravdu těžké ji překonat a donutit se udělat něco jinak. Důležité však je, aby i přes tu lenost jsme v sobě jednou za čas nalezli sílu a něco opravdu udělali jinak. Naše životní štěstí hodně souvisí s naší aktivitou, s tím, jak se k životu stavíme, jestli o věcech nejen přemýšlíme, ale jestli je i tvoříme a dokážeme realizovat. Jinak totiž zůstáváme na vzdušném obláčku, který se těžko bez naší aktivity snese sám na Zem.


Dnes Vám proto nabízím několik cvičení, která si týkají aktuálních dnů. Cvičení jsou zaměřená na vztahy. Jsou zaměřená na to, abyste na něco nebo na někoho změnili pohled a svůj vztah tak pročistili. Cvičení nejsou nijak výjimečná, není na nich nic světového, nicméně skrývá se v nich docela dobrý návod jak něco pochopit a podívat se jinak. Nabízím Vám jich více, sami si vyberte ten, který Vám sedí nejvíce, doporučuji však jít postupně a vyhradit na to opravdu čas. Také doporučuji si si vše psát, do toho nutím všechny své klienty, kterým jsem některé z těchto metod ukazovala. Potřebujeme, aby se Vaše myšlenky dostaly ven, aby se zhmotnily a tím tak naplno vylétly z hlavy. Když si to budeme jen v myšlenkách představovat a přehrávat, myšlenky nadále v hlavě zůstanou a nic se nestane.


Takže si připravte papír(y), tužku a jdeme na to! :)



1. MAPKA


Čím doporučuji začít je mapka lidí, se kterými cítíte „nečistý“ vztah. Tito lidé nemusí být vedle Vás, ale cítíte, že na Vás i přes to mají pořád nějaký určitý vliv, že jejich jméno, jejich osobnost ve Vás stále spí. Nezapomeňte, že se zaměřujeme aktuálně na lidi, se kterými máte něco nevyřešeno, se kterými Vás pojí negativní pouto, negativní zkušenost nebo jen s nimi nemáte aktuálně dobrý vztah. Může to být partner, se kterým se poslední dobou hádáte a cítíte, že vztah potřebuje očistit. Mohou to být rodiče, kteří ve Vás zanechali hořký zážitek, bolestná slova, kterých se ne a ne zbavit. Může to být i člověk, který již není mezi námi, nicméně uvnitř sebe cítíte, že s ním nemáte nějaké věci vyřešené a potřebujete je ze sebe dostat ven. Doporučuji držet se hranice maximálně 5 lidí, tedy lidí, se kterými Vás pojí ten největší negativní zážitek nebo aktuálně nejvíce negativních emocí.


1. Vemte si papír. Uprostřed napište své jméno.


2. Okolo Vás napište lidi, se kterými Vás pojí negativní spojení nebo negativní uzlík bránící čistému vztahu.


3. Nad šipkou vzájemného vztahu pojmenujte obecný problém Vašeho vztahu. Např. v plnohodném vztahu mi brání negativní emoce, které mi osoba otevírá (vztek), nebo např. vztah nemůže být nikdy čistý, pokud člověku neodpustím to, co mi provedl. Takhle si pojmenujte obecný problém s každým člověkem v mapě.


4. Cvičení je důležité proto, abychom viděli jména vedle sebe na papíře. Abychom si přiznali, že má vztah nějaké uzlíky, které nás brzdí a trápí.




2. TABULKA


Nechtějte od druhých víc, než mohou nabídnout. Toto druhé navazující cvičení Vám má pomoci uvědomit si, co jste si díky této osobě uvědomili, natrénovali (ať to bylo bolestivé nebo ne), co jste se díky této osobě naučili pochopit. Přijměte jako fakt skutečnost, že se tato osoba snaží, seč může, a přestaňte si stěžovat na to, s čím nelze nic dělat. Pokud chcete změnit vztah s nějakým člověkem, musíte se změnit sami. Toto cvičení Vám pomůže zvýšit schopnost vcítit se do druhých a zjistit, že to, že se někdo chová tak, jak se nám nelíbí neznamená, že to dělá schválně. Prostě to jinak neumí. Také Vám pomáhá pochopit, že každý z nás má jiné priority a potřeby, a to, že se neshodují s těmi našemi neznamená, že jsou špatné..


1) Buď je budeme respektovat, nebo

2) se budeme rozčilovat, nebo

3) si k nim najdeme jiný postoj.


Vyberte si možnost.


Je možné, že si s tímto cvičením uvědomíte, že potřeby Vaše a např. partnerovo jsou tak odlišné, že tento vztah nemůže fungovat do budoucna. Ale to přece není chyba ani jednoho z Vás. Prostě jste se jen přišli něco vzájemně naučit a až se čas naplní, odejdete. Nebo si naopak řeknete, že jsou to věci se kterými se dá pracovat a které můžete tolerovat. Záleží na našich vlastních hranicích, toleranci a hodnotách.


1. Doprostřed jméno blízké osoby.


2. Čtyři okýnka:

- Co se mi na Tobě líbí (věci, které na druhém člověku oceňujeme),

- Co na Tobě přijímám (věci, se kterými nesouzníme, ale tolerujeme je),

- Co by mi chybělo (věci, které jsme se díky druhému naučili, natrénovali),

- Co chci, aby z našeho vztahu zůstalo v paměti (věci, které Vás nejvíce poznamenali a za které jste druhému vděční) – podobné jako třetí políčko, ale s vyšší hodnotou).


3. Nyní si celý text pročtěte a podívejte se, co na druhém máte rádi, ale i co jste ochotní akceptovat. U některých věcí zjistíte, že je jde akceptovat, protože Vám nabízí tento vztah i mnoho výhod, u některých naopak můžete zjistit, že jsou tak neakceptovatelné, že nejde kvůli nim ve vztahu pokračovat. Třeba zjistíte, že na některých „vlastnostech“ se dá společně pracovat. Třeba bude i možnost si s druhým člověkem o těchto věcech popovídat a nalézt řešení, abyste byli spokojeni oba dva. Pokud ne, toto cvičení Vám ukáže alespoň nový pohled a připomene, že vše není jen černé nebo bílé.


4. Každému člověku věnujte samostatný list papíru.




3. DOPIS


Po celém tomto procesu si vemte čistý papír a napište tomuto konkréktnímu člověku dopis. Vypište své myšlenky na papír, přeneste tam své bolesti, zklamání, pocit zrady, kterou jste s tímto člověkem měli/máte.


1. Zapalte si svíčku, ideálně klasickou čajovou, vezměte si papír, propisku a snažte se od této chvíle od psaní neodcházet.


2. Na papír vypište celý svůj vztah s touto konkrétní osobou. Adresujte ho jí, abyste měli pocit, že s touto osobou opravdu mluvíte a můžete jí najednou všechno co cítíte napsat.


3. Pojmenujte bolesti, křivdy, nespravedlnost a pocit bezmoci, kterou jste s tímto člověkem měli. Vypište na papír svou bolest a vztek. Nepotlačujte na co jste naštvaní. Vše vypište.


4. Pokuste se v dopise o soucit – zkuste pochopit chování tohoto člověka, zkuste přemýšlet z čeho jeho chování pramení, kde to vzal. Měl šťastné dětství? Dávali mu rodiče lásku? Jakou má povahu? Není na řešení prostě jen slabý?


5. Uvědomte si, co Vám vztah všechno ukázal a dal. Vždy se dá najít alespoň 1 věc, kterou jste díky tomuto vztahu získal.


6. Odpuštění. Odpuštění musí jít ze srdce a je naprosto přirozené, že se k němu ani nedostanete, nebudete chtít, Vaše bolest nebo křivda bude větší. To vůbec nevadí, nicméně zkuste se po čase k napsání dopisu vrátit. Je důležité, aby jednou k odpuštění došlo. Aby Vaše pochopení a moudrost byla silnější.


7. Až dopis dokončíte, otevřete okno a sfoukněte svíčku. Představte si, že kouř, který ze svíčky odchází symbolizuje staré vnímání Vašeho vztahu. Od teď už vztah nikdy nebude jiný.


8. Popsaný dopis spalte, vyhoďte, roztrhejte, roztřihejte nebo ho konkrétnímu člověku dejte. Nejde o to hrát divadlo a přehrávat, ale vypsat se ze svých bolestí a uvědomit si, že jsou to jen pocity, které Vás ovlivňují. Buďte v dopisu upřímní. Napište tam svou hlubokou bolest, která ve Vás spala a potřebovala se pouze dostat ven. Svíčku, která celou dobu při psaní dopisu hořela, vyhoďte. Tento poslední bod je nejdůležitější. Je to jakési ukončení rituálu. Pokud máte jinou svíčku, novou - zapalte ji, protože právě teď začínáte svůj vztah vnímat nově a, jinak. Vaše vnímání osoby už nikdy nebude stejné.



Držím palce s očistou a krásné dnešní Novoluní!


Autor: Tereza



článek o Novoluní: ZDE


Telefon

+420 776 345 235

© 2018 TB Astroporadna

© 2018 by Vaše strategie